maandag 9 april 2012

Eet Liefde

Gent heeft er een Italiaans restaurant bij, en u zal het geweten hebben! De naam "Eat love" verwoordt perfect welke smaaksensatie ik hier beleefd heb. Al bij de eerste hap heb je door dat het hier gaat om authentieke Italianen die als geen ander vanuit het hart de lekkerste pizza's weten te bereiden. Men weet mij wel vaker te bekoren met een goed bereide pizza, maar deze ervaring was toch net dat ietsje meer, met name door de originele keuze aan pizza's en het zeer geslaagde interieur dat afweek van de gekende rood-wit geruite tafelkleedjes.

Na een uiterst aangenaam aperitiefje, doken mijn tafelgenoten en ik de kaart in en waren we in blije verwachting toen we ontdekten dat we een 50/50 pizza konden bestellen. Ideaal voor mensen als ik die regelmatig een twijfel ervaren bij het kiezen tussen al dat lekkers. Ik ging voor de originele Zucca (pompoen, gerookte ricotta, basilicum - €13,90 per volledige pizza) en de veelbelovende, maar helaas de meest prijzige Bosco (champignons, truffelcrème, rucola - €18,50 per volledige pizza). Ondertussen waren we in het gezelschap van een zeer geslaagde, witte huiswijn om de bereidingstijd te overbruggen.

Trrrromgeroffel... Daar kwamen ze dan, de meest originele en lekkerste pizza's die ik het afgelopen jaar gegeten heb. De pompoenpizza was een streling voor de tong, gekenmerkt door een uiterst zachte en smeuïge smaak. De Boscopizza daarentegen, was een pak pittiger en de geur van truffel deed onmiddellijk watertanden. Wat een fantastisch idee van de eigenaar om 2 heerlijke smaakervaringen op 1 avond te kunnen beleven.
Eat love, jullie komen zeker in mijn lijstje van de Gentse restauranttips!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten